b_385_225_16777215_00_images_news_2017_Detsentralizatsiya2.jpg

У 2018 році в нашому районі виникли складнощі з фінансуванням закладів бюджетної сфери, внаслідок чого депутати на трьох сесіях районної ради не підтримали проект районного бюджету на цей рік.

Однією із причин такого стану, поряд із завищенням реверсної дотації по Семенівському району через технічну помилку при розрахунках міжбюджетних трансфертів при складанні Державного бюджету та значно меншою додатковою дотацією на утримання закладів освіти і охорони здоров’я з обласного бюджету, є недостатній обсяг співфінансування з боку Семенівської ОТГ закладів, що надають послуги жителям як ОТГ, так і району.

Видатки на утримання установ освіти, культури, соціального захисту відповідно до статті 89 Бюджетного кодексу України можуть здійснюватись з районного бюджету та бюджетів об’єднаних територіальних громад.

Відповідно до статті 85 Кодексу держава передає органам місцевого самоврядування право на здійснення видатків лише за умови відповідної передачі фінансових ресурсів у вигляді закріплених за відповідними бюджетами загальнодержавних податків і зборів, а також трансфертів з Державного бюджету України.

Відповідно до статті 101 Бюджетного кодексу місцеві ради можуть передбачати у відповідних бюджетах міжбюджетні трансферти, зокрема субвенцію на утримання об’єктів спільного користування.

У зв’язку з тим, що з 1 січня 2016 року фінансовий ресурс повністю переданий Семенівській ОТГ, а установи залишилися на утриманні районного бюджету, відбулося розбалансування районного бюджету та порушення статті 85 Бюджетного кодексу.

Але необхідно звернути увагу, що Семенівською районною радою не лише при підготовці до прийняття бюджету цього року, а впродовж всього періоду 2016-2018 років проводилась відповідна робота щодо співфінансування з районного бюджету та бюджету Семенівської ОТГ закладів спільного користування, а також передачі до комунальної власності ОТГ закладів, розташованих на її території.

Детальне вивчення цих питань ініціювалось районною радою ще у 2016 році. Так, розпорядженням голови районної ради від 28 серпня 2016 року з метою вивчення питання співфінансування бюджетних установ районного бюджету, розташованих на території Семенівської об’єднаної територіальної громад, або їх розмежування для подальшої передачі до комунальної власності об’єднаної громади було створено робочу групу на чолі з головою районної ради та головою районної державної адміністрації. До складу робочої групи ввійшли представники всіх політичних сил, представлених у районній раді. Було проведено 4 засідання комісії, де в процесі перемовин вдалося дійти згоди щодо укладення угод на співфінансування бюджетних закладів шляхом передачі міжбюджетних трансфертів, відповідно селищною радою було направлено понад 4 млн. грн. для утримання бюджетних закладів у 2017 році.

Окрім питання співфінансування, проводилась робота і щодо передачі закладів бюджетної сфери, розташованих на території Семенівської ОТГ, до її комунальної власності. Так, ще 1 грудня 2016 року на спільному засіданні постійної комісії з питань економічного розвитку та управління комунальним майном і постійної комісії з гуманітарних питань та соціального захисту населення було порушено питання «Про передачу бюджетних установ зі спільної власності територіальних громад району у комунальну власність Семенівської об’єднаної територіальної громади»

Це питання за рекомендацією комісій було винесене на розгляд пленарного засідання дванадцятої сесії районної ради, яке відбулось 12 грудня 2016 року. Депутати прийняли рішення про передачу із спільної власності територіальних громад Семенівського району з балансу відділу освіти, молоді та спорту Семенівської районної державної адміністрації у комунальну власність об’єднаній територіальній громаді, в особі Семенівської селищної ради, навчальних закладів: Семенівського навчально-виховного комплексу №1 імені М. М. Хорунжого та Семенівського навчально-виховного комплексу № 2, що знаходяться на її території, з усіма активами і пасивами балансу, до 1.09.2017 року.

29.08.2017 року на пленарному засіданні сімнадцятої позачергової сесії після попереднього обговорення в постійних комісій розглядаються питання «Про передачу Семенівського НВК №1 ім. М. М. Хорунжого», «Про передачу Семенівського НВК №2» (затверджуються акти приймання-передачі цих закладів) та «Про вихід Семенівської районної ради зі складу засновників навчальних закладів».

Якщо у 2017 році вдавалось забезпечити утримання закладів бюджетної сфери шляхом співфінансування, то у 2018 це стало справжньою проблемою. Незважаючи на завчасно розгорнуту роботу щодо розв’язання проблем співфінансування, домовленостей із Семенівською ОТГ в необхідному форматі досягти не вдалось.

31 жовтня минулого року відбулось спільне робоче засідання трьох профільних комісій, за рекомендаціями якого районна рада направляє листа до селищного голови з проханням розглянути питання співфінансування з районного та селищного бюджетів та укладення договорів про спільне утримання у 2018 році центральної районної бібліотеки, районного Будинку культури, дитячої музичної школи, районного Будинку дитячої та юнацької творчості, міжшкільного навчально-виробничого комбінату, дитячої спортивної школи, що надають послуги як жителям району, так і жителям ОТГ. До листа також додавався попередній розрахунок потреби у коштах із районного бюджету та бюджету ОТГ відповідно до відсотку споживачів послуг.

У відповіді селищної ради (лист №02-17/771 від 2.11.2017 р.) зазначається:

«…Семенівською селищною радою, при формуванні бюджету на 2018 рік, планується спільне утримання наступних комунальних закладів, засновником яких є районна рада: Семенівський районний народний краєзнавчий музей, Семенівська дитяча музична школа, Семенівський районний Будинок дитячої та юнацької творчості, Семенівська дитяча спортивна школа.

Водночас, з метою планування бюджету Семенівської селищної ради на 2018 рік, просимо до 8.11.2017 року надати детальні розрахунки видатків на 2018 рік по вказаних вище установах».

Звертаємо увагу, що ця відповідь не вказує на наміри селищної ради співфінансувати районний Будинок культури та центральну районну бібліотеку.

На тому ж засіданні (31.10.2017 р.) депутати районної ради висловлюють побажання провести зустріч з депутатами селищної ради для узгодження проблем функціонування закладів бюджетної сфери у 2018 році. Цю зустріч попередньо пропонується на 7 листопада, у селищну раду направляється відповідний лист, але керівництво селищної ради прохає про відтермінування заходу. В результаті відсутності подальших домовленостей зустріч не відбувається взагалі (до речі, така ж пропозиція про спільне обговорення бюджетної теми з боку районного депутатського корпусу звучала ще у 2016 році, і так само не знайшла підтримки селищних депутатів).

7.11.2017 року селищній раді направляється ще один лист (№01-04/402) щодо спільного фінансування (утримання) бюджетних підприємств, установ і організацій, які надають послуги як жителям району, так і Семенівської ОТГ з проханням розглянути пропозиції районної ради та надати відповідь до 10.11.2017 року.

Оскільки відповіді до 10.11.2017 року не було отримано, селищній раді 13.11.2017 року повторно адресується лист (№01-04/431) з переконливим проханням розглянути лист райради та до 15.11.2017 року надати письмові пропозиції, враховуючи важливість порушеного питання для забезпечення функціонування закладів бюджетної сфери, які надають послуги населенню.

Після повторного звернення районна рада отримує відповідь селищної ради за №02-17/839 від 16.11.2017 року, де зазначено:

«Ваш лист щодо можливості фінансування в наступному році Семенівського районного Будинку культури, Семенівської центральної районної бібліотеки, Семенівського міжшкільного навчально-виробничого комбінату виконавчим комітетом Семенівської селищної ради розглянуто.

Відповідно до протоколу засідання постійної комісії з питань планування, бюджету, фінансів, житлово-комунального господарства та торгівельно-побутового обслуговування населення Семенівської селищної ради від 13.11.2017 року №25 прийнято рішення з 1.01.2018 року не співфінансувати вище перелічені установи, які належать до комунальної власності територіальних громад району.

Водночас повідомляємо, що з 1.01.2018 р. планується передати міжбюджетні трансферти районному бюджету на співфінансування Семенівського районного краєзнавчого музею, Семенівської дитячої музичної школи, Будинку дитячої та юнацької творчості».

Але промовиста деталь: про центральну районну бібліотеку та районний Будинок культури знову забуто. Про суму коштів, які планується передати згідно наданих розрахунків, жодної згадки. Хоча й заперечень проти самих розрахунків по кожній установі немає, бо вони відповідають потребам.

Сума трансфертів, переданих селищною радою до районного бюджету для утримання бюджетних закладів у 2018 році, не відповідає співвідношенню щодо отримувачів послуг між жителями ОТГ та інших адміністративно-територіальних одиниць району та не може забезпечити належне їх функціонування. В розрізі кількості отримувачів послуг розрахункова потреба трансфертів міжбюджетних трансфертів для ОТГ складає понад 6 млн. грн., селищною радою передано лише близько 3 млн. грн., тобто 50 відсотків. А на утримання районного Будинку культури та центральної районної бібліотеки з бюджету селищної ради коштів не виділено взагалі. До того ж потрібно звернути увагу, що зазначені міжбюджетні трансферти у першому кварталі на фінансування будинку дитячої та юнацької творчості, дитячої музичної школи, районного народного краєзнавчого музею не надходили.

Подальший процес децентралізації (приєднання в кінці минулого року до Семенівської ОТГ чотирьох сільських рад – Веселоподільської, Липнягівської, Товстівської, Степанівської) досить суттєво – більш як на 10 млн. грн. зменшив надходження до районного бюджету. Саме тому, враховуючи недостатність співфінансування, значно меншу (на 59 відсотків) порівняно з минулим роком додаткову дотацію на утримання закладів освіти та охорони здоров’я з обласного бюджету, а також те, що відповідно до Закону України «Про співробітництво територіальних громад» районна рада не може бути ініціатором та учасником договору про співпрацю, гостро постало питання передачі до комунальної власності Семенівської ОТГ закладів бюджетної  сфери, розташованих на її території.

На дев’ятнадцятій сесії районної ради від 5.12.2017 року приймаються рішення «Про передачу Веселоподільської загальноосвітньої школи I-III ступенів Семенівської районної ради Полтавської області, «Про передачу Степанівської загальноосвітньої школи I-III ступенів Семенівської районної ради Полтавської області», «Про передачу Паніванівської загальноосвітньої школи I-II ступенів Семенівської районної ради Полтавської області», «Про передачу Товстівської загальноосвітньої школи I-II ступенів Семенівської районної ради Полтавської області» з 1.01.2017 року.

Але селищною радою рішення в окреслені терміни виконані не були, і лише після заслуховування на двадцять першій сесії районної ради 2.03.2018 року питання щодо забезпечення виконання рішення дев’ятнадцятої сесії районної ради сьомого скликання від 5.12.2017 року про передачу Веселоподільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, Степанівсьської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, Паніванівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів, Товстівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів та прийняття рішення про припинення фінансування з районного бюджету з 1 квітня цих навчальних закладів селищна рада проголосувала за прийняття шкіл до комунальної власності ОТГ з 1.04.2018 року.

На пленарному засіданні двадцять першої сесії, що відбулось 2.03.2018 року, депутати проголосували за прийняття рішень: «Про передачу Семенівської дитячої музичної школи», «Про передачу Семенівського районного будинку культури», «Про передачу Семенівської центральної районної бібліотеки». Але на сесії селищної ради, пленарне засідання якої відбулось 12 квітня, ці заклади не були прийняті до комунальної власності Семенівської ОТГ, тобто рішення сесії райради не виконані, і тим самим не забезпечено виконання вимог Бюджетного кодексу, перехідних положень Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», які передбачають прийняття їх до комунальної власності ОТГ.

Необхідно звернути увагу, що за період з липня 2016 року по квітень 2018 року районною радою до Семенівської селищної ради направлено майже 50 звернень щодо співфінансування бюджетних закладів, їх передачі та дотичних до цієї теми питань, проте більшість з них так і залишилися без конкретної відповіді.

Але хочеться вірити, що депутати, виконком селищної ради все ж таки розуміють загальні проблеми, зокрема і те, що будинки культури та бібліотеки мають функціонувати не лише в старостатах, а й у центрі громади і фінансуватися за рахунок коштів цієї громади. Тож сподіваємось, що селищна рада у своїй роботі використає кращі практики місцевого самоврядування з питань децентралізації, з огляду на досвід об’єднаних громад і самостійно забезпечить надання належних освітніх, медичних, соціальних, культурних послуг жителям Семенівської громади.

P. S. 3 травня 2018 року на пленарному засіданні двадцять третьої позачергової сесії Семенівської районної ради прийнято рішення «Про районний бюджет на 2018 рік».

За матеріалами Семенівської районної ради

Недостатньо прав для коментування :(
Будь ласка, зареєструйтеся на сайті!

Коментарі  

+7 # Oleg 17.05.2018, 09:53
В нинішній ситуації на селі децентралізація і створення так званих ОПГ це продумане знищення сільського населення і звільнення чорнозему під продаж.З самого початку це було видно.Друге діло коли були колгоспи тоді села і обєднувались тому що людям була робота і села були самодостатні.Наприклад на моїй малій Батьківщині колгосп Котовського обєднував три села.
-12 # Oleg 17.05.2018, 09:59
А ми все ведем мову про голодомор по зрівнянню з яким нинішня ситуація на селі ні в яке зрівняння з оним не йде,Крім того що йде планомірне знищення інфраструктури то ще через знищення медицини на селі село приречене на вимирання.
-11 # Oleg 17.05.2018, 10:55
Вітаю всіх,сьогодні прийнятий закон про трансплантацію органів і Україна стає ринком торгівлі внутрішніми органами.
+1 # Роза 22.05.2018, 09:50
Децентралізація могла б бути реформою розвитку, та якби не але - за її реалізацію взялися б умілі руки!!!!!!!!!!
-7 # Oleg 22.05.2018, 09:59
Роза,не може вона бути реформою розвитку,тому що вона з самого початку задумана як реформа знищення вмісті з реформами охорони здоровя і освіти,і взагалі які можуть бути реформи коли на нашій території ведуться бойові дії.
+8 # Romashka 22.05.2018, 11:36
Стосовно недоречності реформ у час війни - погоджуюся. Але те, що всі реформи спрямовані на знищення "всього живого" - ні. Зміни, що відбуваються під час реформ, не можуть проходити гладко й ідеально, це завжди проблематично. До того ж, часто не враховується наш менталітет та людський фактор... Тому і такі результати.
+7 # Кот 22.05.2018, 18:28
Одна из самых глупых фраз для оболванивания населения, что трудно проводить реформы во время войны. Пример - Израиль, где большинство успешных реформ прошли во время воен. А примеры Грузии, Хорватии, США, СССР и т.д.. Рост производства, научной мысли, переориентация экономики...
-9 # Oleg 22.05.2018, 19:05
Кот,а ти мені зкажи,кому потрібні такі недолугі реформи,закриття шкіл,лікареннь,знищення інфраструктури на селі.В Ізралії,які реформи,там з самого початку одна і та ж державна система,Грузія далеко від України не відійшла,а у Хорватію зїздь і сам подивись на їхні реформи.,США у цей перелік не вписується,на її території більше 200 років не було війни.СРСР з плановою економікою сюди теж не вписується.
-9 # Oleg 22.05.2018, 19:06
Кот,не то что трудно,а совсем нельзя.
+4 # Роза 22.05.2018, 19:12
От якраз, як би не було парадоксально, війна й дає поштовх до розвитку!!!!! Ви подивіться, який прорив у технологіях був після першої світової??????? А після другої
+4 # Роза 22.05.2018, 19:15
Тим більше, у Полтавській області війни немає)))))
+4 # Oleg 22.05.2018, 20:26
Роза,ти права,війна двигун технічного прогресу,але не треба це путать з реформами,оні чреваті спадами економіки,непередбачуваними поворотами оної в гіршу сторону,а коли іде війна і економіка повинна працювати на повну потужність то це недопустимо.Іще,невже не зрозуміло що створення ОТГ з нинішнім станом справ на селі особливо у нашому районі це дорога до повного знищення населення на селі,частково це вже зроблено.
+4 # Роза 22.05.2018, 20:34
Олеже, подивись, які бюджети були раніше, і які зараз в об'єднаних громадах!!!!! Інша справа, замість щоб вкладати гроші в розвиток нашого хутора, вони викидаються в цвинтарні парканчики, псевдо ремонти або банально проїдаються роздутими штатами з захмарними зарплатами!!!!!!!!!!
+4 # Роза 22.05.2018, 20:37
Раніше свої кармани найбільше набивали столичні дяді, а тепер цю можливість дали таким пройдисвітам, як у нашому хуторі)))))))
+5 # Oleg 22.05.2018, 20:47
Роза,ОТГ це те саме коли на тебе нагрузять ношу яку ти не піднымеш іскажуть тягни,це те саме з нашими ОТГ.Те що зарплати захмарні це правильно,не треба зрівнювать бюджет до 13 року і зараз,тому що ціни на все збільшили пропорційно росту зелених бумажок,а в деяких випадках і більше.Другими словами коли в селищі відсутня зайнятість населення,а тим більше в села,то про яку самодостатність може іти мова.
+5 # Oleg 22.05.2018, 20:50
Роза,тепер мова не йде тільки про сам хутір,а також іде мова про села які входять в ОТГ.
-6 # Oleg 22.05.2018, 20:31
https://www.youtube.com/watch?v=a1VKkjvQuM4
Бувший радгосп Богданівський,де на деяких вулицях бродять дикі звірі,і замітьте це не маленьке колись було село.
+3 # Роза 22.05.2018, 20:58
От я і говорю про це!!! Робочі місця, залучення інвестицій, виробництво!!!!! Цим усім, в першу чергу повинен займатися мер хутора, а для мера ОПГ - так це завдання номер один!!!!!!! Ця реформа і дає можливості для цього всього, головне бажання!!!!!!!!!!
+2 # Oleg 22.05.2018, 21:17
Роза,все правильно ,але робочі місця і інвестиції повинні першими бути,а потім вже ОПГ.Я так розумію що ні робочих місць ні інвестицій в найближчий час в ОПГ не буде,отже ніякого майбутнього в цього територіального формування немає.Легше було всього все розвалить.

Рейтинг користувача: 5 / 5

Активна зіркаАктивна зіркаАктивна зіркаАктивна зіркаАктивна зірка