b_385_225_16777215_0_0_images_news_2020_03_IMG_5724.jpg

У цій серії статей ми традиційно розповідаємо про талановитих учнів шкіл Семенівщини, але не можна недооцінювати роль учителя в становленні особистості дитини, самореалізації та самоутвердженні учнів.

Сьогодні хочеться зосередитися на професії вчителя, особливо коли це самовідданий педагог, який із року в рік підтверджує свій високий освітянський рейтинг, систематично гартуючи перспективну молодь, незважаючи на недостатнє матеріальне забезпечення сільської школи та малочисельний учнівський контингент.

Високий рівень професіоналізму вчителя хімії та біології Заїчинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. Клавдії Іванівни Власенко вже давно говорить сам за себе, адже завдяки йому, відданості й любові до своєї справи виплекані призери олімпіад і конкурсів усіх рівнів.

Клавдія Іванівна говорить, що талант є набагато дешевшим, ніж вартість кухонної солі. Це означає, що діти, які активні і працюють на результат, – це ті, кого, як кажуть, поцілував Бог у голівоньку, тобто з Божою іскрою... «Але навіть якщо дитина буде працювати, треба щоб цей талант, як діамант, шліфувався, вигравав на сонці, щоб його помітили. Дитина обов’язково має працювати і бачити результат своєї праці, прагнути до цього», – запевняє талановитий педагог.

Про учня Заїчинської школи (директор Лідія Бартош) Артема Притулу, який під керівництвом Клавдії Іванівни посів ІІ місце в обласній олімпіаді з біології, ми розповідали нещодавно в нашому часописі, та географія наших подорожей по району знову привела нас до Заїчинців, де місцева 8-класниця Діана Гетьман здобула ІІ місце в третьому (обласному) етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії.

– Ми із Клавдією Іванівною розпочали підготовку, включаючи районну олімпіаду, – говорить Діана. – Готувалися від початку навчального року. Нам з Артемом доводилося приходити раніше до школи, щоб поглиблено зануритися в царину знань. Лише після районного етапу змогла трохи відпочити, але потім поновили підготовку до обласної олімпіади, розв’язували ускладнені завдання і задачі.

Клавдія Власенко з гордістю говорить про своїх підопічних: «Про Діанку, як і про Артема, про тих діток, з якими працювала і гадаю, що буду працювати, говорити можу дуже багато, тому що це мій професійний допінг, мій професійний навігатор. Кожного дня я приходжу до школи, заходжу в клас, і хай не так багато учнів у нашому селі, але треба визнати, що багато таких діток, які мають неабиякі здібності, вони талановиті, наполегливі, цілеспрямовані в навчанні».

– Поїхали на обласну олімпіаду на два дні, – продовжує ділитися враженнями Діана Гетьман. – Перший тур теоретичний, другий – практичний. Хвилювалася на другий день не так, але трохи була розгубленою, бо в нашій школі недостатньо і хімічних реактивів, і посуду, іншого обладнання. Усе ж, сконцентрувавшись і мобілізувавшись у своїх знаннях, набрала 22,5 балів із 30 можливих, що дало можливість зайняти призове ІІ місце. Це було невимовно радісно. У теоретичному турі в мене був другий результат, але для звичайної сільської школи порівняно з полтавською – це дуже велике досягнення. Хочу подякувати Клавдії Іванівні, бо, як вона каже: спільна праця вчителя і учня – лише тоді буде результат. Ми майже кожного дня тренувалися, тому без неї я б, звісно, не досягла такого високого результату на обласному рівні.

– Діана говорить, що працювали ми з початку навчального року, але готувалися практично з 5 класу, – додає Клавдія Іванівна. – По-перше, хочу сказати, що в нас колектив потужний і коли приходять діти до п’ятого класу, ми вже бачимо конкретну роботу вчителя-класовода. А у випадку Діани, найперше, вона дуже уважна, старанна і відповідальна. За весь період, що викладаю в класі (це і основи здоров’я, і природознавство, біологія, хімія), то не можу жодного разу пригадати, коли б Діана змогла собі дозволити прийти на урок непідготовленою. У підготовчий до олімпіади період ми можемо й до семи вечора сидіти, бо доводиться вивчати поглиблено матеріал, що виходить за рамки шкільної програми. Наступного ж дня вона дзвенить як дзвіночок. І коли дивишся на Діанку, на її втомлений вигляд, думаєш: чи спала дитина і якщо спала, то скільки. Жодного разу не чула від неї якихось нарікань, але коли прийшла в понеділок після олімпіади, то сказала: «Клавдіє Іванівно, вибачте, я не можу, я втомилася». І це справді дуже важка робота, тому, звісно, вже не треба вмовляти йти назустріч...

Працюючи в хімії, розумієш, що вона не така проста, експериментальна, тож учитель не може передати свого хвилювання за свого учня під час олімпіади. Але, як запевняє К. І. Власенко, якщо дитина працювала наполегливо, то якось кумедно, але й водночас цілком закономірно виглядає, коли відкриваєш протокол, а там між призерами з Полтави є рядок «Заїчинці». «Неймовірна радість і гордість мене охоплює, – продовжує педагог. – Так само з Артемом по біології. Чекаючи, коли опублікують підсумковий результат в Інтернеті, натоптала стежку. І ось, серед 36 учасників, моя дитина по теорії має перший результат. Практичний тур, якого ми побоювалися, його і відкинув на ІІ місце. А так надзвичайно була щаслива, бо знаю, скільки ми працювали. І коли добігала до кінця наша підготовка, ми аналізували минулорічні результати, переглядали протоколи. Каже мені Артем: «А що буде, коли я опинюсь отут (показує на останнє місце), що на це скажуть люди, чим ми займалися?» Відповідаю: «Люди хай говорять, та ми знаємо, що працювали постійно». А сама починаю ще більше хвилюватись – дитина невпевнена. Усе ж розумію, що це нормально, таке властиве кожному, а наполеглива праця не може не дати плодів. Прикинула, що ми використовували приблизно 10 підручників, аби підготуватися до олімпіади. Тільки уявіть собі, який це труд дитини опанувати такий об’єм знань і навичок! У роботі з Діанкою були посібники і 10-11 класів, не рахуючи методичок, матеріалів з Інтернету».

На олімпіаді Діана розв’язувала задачі, потім тести. Відразу ж почали аналізувати з Клавдією Іванівною, адже наступного дня результати і практичний тур:

– Ми особливо хвилювалися перед практичним туром, але ж розуміли, що все залежало від теорії, – продовжує Клавдія Власенко. – А вранці із хвилюванням ішли до педуніверситету. Результати чомусь поставили не по рейтингу, а за алфавітним покажчиком районів, де ми були 27-і. Тільки глянувши на це, все сколихнулося, але вже потім додивилася кінцевий результат та зрозуміла: на практичному турі треба викластися по повній. Приїхали і задоволені, і втомлені, і захворіли, але такі щасливі. Бо це такий успіх і досвід!

Клавдія Власенко з гіркотою дивиться на реалії сьогодення в реформуванні освіти, а з позитивом – у завтрашній день: «На сьогоднішній день у нас сумні перспективи для сільських шкіл, але я впевнена, що нашу школу не закриють. Результати ЗНО, підсумки районних олімпіад є підтвердженням хорошого рівня роботи сільської школи, рівня знань дітей. Знову ж таки повторюсь: у нас дуже потужний колектив, дуже розумні дітки. Нам є для кого трудитися, а результат говорить сам про себе. Думаю, що наступного року ми обов’язково будемо продовжувати боротися за перемогу на олімпіадах, демонструвати глибокі знання на рівні з міськими дітьми, адже навіть наш методист просив не залишати цю роботу, бо помітив у дитині здібності та бажання з наполегливістю працювати. Це залежить як від учителя, так і від дитини, її зацікавленості знаннями, та батьків. До речі, хочеться висловити особливо теплу подяку батькам і всій родині, котра підтримувала нас під час перебування в Полтаві.

Сім’я Діаночки і справді те сприятливе середовище, в якому вона розвивається. Як стверджує дівчина, на перший погляд може здатися, що в її житті існує виключно хімія, але це зовсім не так. «У нас різні заходи, театральні виступи, крім того, я додатково займаюся англійською, всі спортивні змагання не обходяться без мене. От якраз тенісний турнір був напередодні районної олімпіади, то Клавдія Іванівна натякала: «Ти ж дивись, не закидай, хімія ж важливіша – сьогодні теніс, а завтра налаштовуйся», – розповідає юна призерка, можливо, майбутній науковець.

– Ви ж розумієте, що сьогодні ХХІ століття і за вікном стільки спокус для дітей, – додає Клавдія Іванівна, – а вони сидять «прив’язані» біля мене і займаються задачами до пізнього вечора. Тобто центр їхніх інтересів не змістився на вуличні розваги.

Діана – це боєць, а як відомо, доля кується в боротьбі. Як бачите, старанна, дуже здібна і має великі перспективи, бо працьовита й відповідальна. Та й сама я маю невичерпне бажання з такими дітками працювати!», – підсумувала вчитель нашу розмову.

Ось така вона, Клавдія Іванівна Власенко, не просто Вчитель з великої букви, а справжня наставниця, до якої діти не бояться звернутися за доброю і справедливою порадою. А таке взаєморозуміння і повага втілюються в результати.

Призерку обласної олімпіади з хімії Діану Гетьман, вчителя Клавдію Іванівну Власенко привітали від Асоціації «Кластер «Меди Межиріччя», Семенівської районної організації політичної партії «Рідне місто», ТОВ «ТРК-Інформ» та вручили подарунки Василь Ломаковський і Василь Матвієнко.

Михайло ПОГРІБНИЙ

Недостатньо прав для коментування :(
Будь ласка, зареєструйтеся на сайті!