b_385_225_16777215_00_images_news_2014_Politic_turchinov.jpg

Щоб вибудувати національну дистрибуцію середньої української компанії, потрібно вкласти кілька сотень тисяч доларів у просування продукції, провести виснажливі переговори з ритейлерами і забезпечити побудову логістичного ланцюжка. А можна заручитися підтримкою голови Верховної ради.

10 вересня низка великих торговельних мереж України отримали листа №01-8/167, підписане головою Верховної ради Олександром Турчиновим. У документі, який є в розпорядженні Forbes, спікер парламенту закликає ритейлерів уважніше придивитися до продукції невеликого виробника мінеральної води «Тарасове джерело». «...З метою популяризації Шевченкового краю і продукції, пов'язаної з ім'ям Т.Г. Шевченка, прошу вашого сприяння у розв’язанні питання щодо представлення національного виробника мінеральної води «Тарасове джерело» (урочище «Калиновий Кущ») шляхом укладення відповідних угод з її реалізації», – йдеться в листі.

Вдалий ювілей

У листі спікер посилається на звернення до нього керівника Черкаської ОДА Юрія Ткаченка та кількох народних депутатів (серед них – депутат від ВО «Батьківщина» Руслан Князевич), у якому ті просять надати підтримку в популяризації й поширенні інформації про життя, творчість та в ушануванні пам'яті Тараса Шевченка. Якраз 2014 року Україна відзначила 200-річчя з дня народження Кобзаря.

На думку авторів звернення, вшанувати пам'ять поета можна, зокрема, і поширюючи серед населення інформацію про місця та об'єкти, пов'язані з його ім'ям. Голова Верховної ради звертає увагу ритейлерів на те, що до таких місць належать також і пам'ятки природи. На переконання Турчинова, найвідоміший із них – урочище «Калиновий Кущ», «звідки маленький Тарас, за переказами, відрами носив воду під час навчання у диякона Єфрема» (цитата з листа). І саме біля цього джерела налагодив розлив води «Тарасове джерело» київський підприємець Віталій Олійник.

«Особливі технології зберігають свіжість води, а створений природою унікальний хімічний склад сприятливий для організму людини», – від свого імені хвалить товар спікер.

Черкаський губернатор підтверджує факт звернення до Турчинова з проханням поширити інформацію про джерело. «Це популяризація нашого виробника і всього Шевченкового краю», – сказав Юрій Ткаченко Forbes. За словами Ткаченка, достукатися до спікера його просили директор Літературно-меморіального музею Тараса Шевченка в селі Шевченкове та Олександр Вельбовець, голова держадміністрації Лисянського району Черкаської області, на адміністративній території якого розкинулось урочище. Їх, у свою чергу, попросив посприяти в просуванні інвестор.

За словами Олександра Вельбовця, розроблення джерела Віталій Олійник проводить разом зі своїм партнером. «У Києві є дуже відома людина Микола Супрун (чоловік екс-голови Держагентства з інвестицій та інновацій Людмили Супрун. – Forbes). Разом зі своїм помічником Віталієм Олійником вони мають дозвіл на промисловий розлив води із джерела і його популяризацію. Віталій Васильович нині шукає ринки збуту цієї води», – повідомив Forbes керівник Лисянської РДА. Сам Олійник спільну форму власності заперечує: «Джерелом володіє приватна особа-підприємець Олійник, що є повністю в моїй власності», – заявляє він.

Урочище «Калиновий Кущ» із максимальним добовим видобутком на рівні 18 кубометрів води на добу підприємець придбав 1998 року. За його словами, тоді воно перебувало в занедбаному стані, оскільки держава не могла утримувати його в належних умовах. 2011 року інвестор підготував проектну документацію, а в липні 2014-го біля джерела з'явився невеликий заклад громадського харчування та цех із розливу води. Тепер тут щодня розливають 15,5 кубометра води, або 5500 пляшок ємністю 3 л в тарі у вигляді українського глечика.

«Урочище лежить по дорозі з Києва до місць, пов'язаних із Тарасом Шевченком, поруч із джерелом проїжджає безліч делегацій», – описує переваги місця розташування свого підприємства Олійник. За його словами, ще до відкриття об'єкта багато хто цікавився, чи можна купити воду з джерела. Одним із цих людей був депутат від ВО «Батьківщина» Руслан Князевич. «Він запитав, як у нас ідуть справи, які проблеми в нас є, яка допомога необхідна, щоб їх розв’язати. Тому я звернувся до нього», – згадує виробник.

Переконливий аргумент

Фахівці з маркетингу попереджають: лише підтримки спікера для того, щоб закріпитися на полицях великих мереж, недостатньо. «Таким способом неможливо створити бренд. При правильному розміщенні в магазині ця вода продаватиметься, але не за рахунок впізнаваності, а завдяки вигідному розташуванню на полиці», – каже СЕО агентства маркетингових рішень RAM 360 Аліна Фролова. При цьому вона сумнівається, що ритейлери поспішать сприслухатися «поради» Олександра Турчинова і кинуться закуповувати «Тарасове джерело». «Їхня головна мета – досягти максимальної оборотності товарів на одиницю торговельної площі. Це можна зробити лише в тому разі, коли продукція добре відома покупцеві», – каже вона.

Витрати на виведення бренду на український ринок у національному масштабі без заглиблення в дані по ринку води оцінити важко, але вони становитимуть не менш як $200 000, зазначає експерт.

У випадку з «Тарасовим джерелом», виходячи з можливостей виробництва, у цьому й немає необхідності. Маркетолог вважає, що доцільно зосередитися на вузькому сегменті ринку, а не замахуватися на національну дистрибуцію. «Одна зі стратегій – продаватися в прилеглому регіоні, економлячи на логістиці (вартість води на менш ніж на 80-85% формується за рахунок тари, доставки і витрат на маркетинг). Або можна поставляти воду не в ритейл а, наприклад, пансіонати», – констатує експерт.

У роздробі торговельна марка є: сьогодні її продають магазини «Фуршет» і «Велика кишеня» в Києві та Черкаській області.

Щодо дій Олександра Турчинова вердикт фахівців однозначний: лобізм. «Хай як би ця вода співвідносилася з Тарасом Григоровичем, це справжнісіньке застосування адмінресурсу», – резюмує Фролова.

Джерело: http://forbes.ua/

Недостаточно прав для комментирования:( Пожалуйста зарегистрируйтесь на сайте!

Комментарии  

# Рибак 04.10.2014 08:21
Одлюстріровать "пастора", а перед цим побрить, щоб приємніше було з ним "люстріроваться". І цю відповідальну справу доручити боєвим підарасам Ляшка.
# Аттила 04.10.2014 09:13
А що можна чекати від секретаря обкому комсомолу, який втік від люстрації?

Рейтинг:  0 / 5

Звезда не активнаЗвезда не активнаЗвезда не активнаЗвезда не активнаЗвезда не активна