b_385_225_16777215_0_0_images_news_2017_06_P1430727.jpg

8 червня в Очеретуватському дитячому садку «Перлинка» відбувся семінар педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів Семенівського району. Тема семінару: «Формування патріотичних почуттів у дітей дошкільного віку». Вихованці «Перлинки» разом зі своїм вихователем Вікторією Гусак, музичним керівником Валентином Бірюліним та помічником вихователя Ольгою Бірюліною підготували свято «Калина – символ України».

Діти для гостей створили тиху, злагоджену атмосферу свята – водили хороводи, співали, розповідали вірші, грали на шумових інструментах.

На семінарі з питання формування патріотичних почуттів у дошкільників виступила голова районного методичного об’єднання працівників ДНЗ Лариса Підгорна, яка наголосила, що одним із найважливіших та найвищих моральних почуттів, які формуються у дошкільників, є патріотичні почуття, що нерозривно пов’язані з відчуттям національної гідності, гордості, поваги, національної самосвідомості. Моральний аспект патріотизму бере витоки із сутності поняття «патріотизм», що означає любов до Батьківщини. Патріотизм – це складний комплекс почуттів, уявлень про свою батьківщину, етнічну приналежність, культурну та духовну спадщину, прагнення до збереження та примноження здобутків своєї країни.

b_385_225_16777215_0_0_images_news_2017_06_P1430724.jpgНайсприятливішим для виховання патріотичних почуттів є дошкільний вік, коли активізується інтерес дитини до соціального світу, суспільних явищ. Чутливість цього вікового періоду полягає ще й у пріоритетності емоційної сфери дошкільника, який іде у своїх вчинках переважно за почуттями. Вихованню цілісного ставлення до держави у дошкільному навчальному закладі сприяють заняття з дітьми (пізнавальні, інтегровані заняття, музичні, ознайомлення з природою, з творами мистецтва тощо), читання художньої літератури,  бесіди, екскурсії, цільові прогулянки, дидактичні ігри, індивідуальні заняття та багато інших форм роботи з дошкільниками. Щоб використані форми і методи були ефективними, вони повинні бути цікавими для дітей. Методист районного методичного кабінету відділу освіти, молоді та спорту районної державної адміністрації  Олена Дунай розкрила питання раннього виявлення дітей з особливими потребами та організації інклюзивної освіти у дошкільному закладі (для дітей з інвалідністю).

b_385_225_16777215_0_0_images_news_2017_06_P1430816.jpgУ ході обміну досвідом з питання формування патріотичних почуттів у дітей дошкільного віку акцентувалась увага на тому, що розпочинати роботу потрібно з молодшого дошкільного віку. Прості знання у цьому віці є інтелектуальною основою для формування у дітей четвертого року життя найдоступнішої сукупності уявлень про Україну. Зміст її полягає у вихованні у дітей любові до батьків, рідної домівки, свого дитячого садка. Дітей вчать турбуватися про батьків та відповідати на їх турботу, допомагати їм. Це породжує прихильність, відданість дорогим людям, потребу в духовній та емоційній близькості з ними. Починаючи з четвертого року життя, значно розширюється кругозір дитини, розвиваються пізнавальні інтереси. Обсяг інформації, яку дитина одержує з різних джерел, інтенсивно формує допитливість і спостережливість.

Завдання вихователя полягає в тому, щоб систематично і послідовно стимулювати й підтримувати ці пізнавальні інтереси, поглиблювати і розвивати їх. Найсприятливішим періодом для початку систематичного патріотичного виховання є середній дошкільний вік, період, коли особливо активізується інтерес дитини до соціального світу, в тому числі й до суспільних явищ. У середній групі ці знання розширюються: діти дізнаються про професії батьків, їх працю, про обов’язки членів сім’ї та ін.

b_385_225_16777215_0_0_images_news_2017_06_P1430743.jpgПоняття «Батьківщина» вводиться на основі усвідомлення дітьми зв’язку між поняттями «батьки», «родина», «рідна домівка». У старшому дошкільному віці дітям потрібно не просто давати нові знання, а формувати цілісне відношення до своєї держави, мови, народу. Старші дошкільники – це уже маленькі громадяни своєї великої Батьківщини. До роботи по формуванню у дошкільників цілісного ставлення до держави педагогічні працівники дошкільних навчальних закладів залучають батьків та найближчих родичів дитини. Дошкільники збагачуються знаннями народних традицій і звичаїв, державних символів, національного одягу, побуту тощо. Це і є тією ниточкою, яка з’єднує дитину з історією її Батьківщини.

Після обміну досвідом було підведено підсумки роботи семінару, прийнято рекомендації. На завершення для педагогічних  працівників дошкільних закладів було проведено екскурсію в церкву та музей бойової і трудової слави села Очеретувате.

Семінар підготували районний методичний кабінет відділу освіти, молоді і спорту РДА (завідуюча Г. Л. Полупан, методист Г. С. Змага) та Очеретуватський дошкільний навчальний заклад (завідуюча Н. М. Долина).

Працівники та діти ДНЗ «Перлинка» щиро дякують приватному підприємцю Антону Сергійовичу Семигреєнку та його команді з кафе «Гармонія» за надані солодкі подарунки дітям дитсадка.

Олена БУГАЙ

Недостаточно прав для комментирования:( Пожалуйста зарегистрируйтесь на сайте!

Комментарии  

# Друг Алины Кабаевой 21.06.2017 05:33
Хороший материал и милые фото, автор сработал на 5!!!