-bozhins-kij.jpg

Полтавська «Просвіта» звернулася до Семенівських райдержадміністрації та селищної ради з пропозицією найменувати навчально-виховний комплекс №2 райцентру на честь героя і відкрити меморіальну дошку барельєфного типу на фасаді цієї школи.

А ще просвітяни ініціювали найменування вулиці й спорудження пам’ятника Божку-Божинському в Семенівці.

Мала батьківщина героя Крут Миколи Васильовича Божка-Божинського – село Калкаїв Хорольського повіту Полтавської губернії (тепер – села Старий і Новий Калкаїв Семенівського району Полтавської області). Саме там 23 жовтня 1895 року в дворянській родині Василя Трохимовича Божка-Божинського та Наталії Сергіївни народився син Микола. Із серпня 1907 до 1915 року Микола навчався в Лубенській гімназії, де особливо охоче опановував математику й фізику. Тож невдовзі переїхав до Києва: успішно склав іспити й розпочав навчання на  фізико-математичному факультеті Університету Св. Володимира. Утім, студента вабили не лише точні науки: Микола з головою поринає у громадське життя, стає українофілом , долучається до партії есерів. До речі, вже у 1917 році Божка-Божинського обирають товаришем (тобто заступником – авт.) голови Тимчасового виконавчого комітету партії об’єднаної народної організації лівих соціалістів України. Ліві українські есери активно підтримали Універсали Центральної Ради та її державотворчу діяльність. Зокрема, наш земляк на початку січня 1918 року працював помічником діловода у Міністерстві земельних справ УНР. На відміну від Винниченка та багатьох тогочасних політичних  діячів , ліві переконання Миколи не стали причиною згубних ілюзій щодо російського більшовизму. Ідею незалежності він ставив вище класової. Під час бою під Крутами 29 січня 1918 року потрапив у полон і був розстріляний муравйовцями. 19 березня 1918 року Миколу Божка-Божинського з почестями поховали на Аскольдовій могилі у Києві.

Упродовж останніх десяти років історики відшукали чимало інформації про дворянина-героя Крут з-під Семенівки. Якщо у книзі «Крути», виданій видавництвом «Смолоскип» з нагоди 90-річчя бою упорядники ще мали сумніви навіть щодо імені Божка-Божинського (Микола чи Євген?), то нині опубліковано низку архівних документів про нього.

P. S. Наразі відмовою Полтавському обласному об'єднанню ВО «Просвіта» ім. Тараса Шевченка вже відповіла Семенівська селищна рада на пленарному засіданні XXXII сесії.

Недостаточно прав для комментирования:( Пожалуйста зарегистрируйтесь на сайте!

Комментарии  

+6 # Самсон 16.03.2018 06:50
При всій повазі до героїв Крут, не погоджуюсь із цією пропозицією. Він родом із Калкаєва, нехай і переіменовують Калкаїв на Божко-Божинське. У Семенівці вистачає достойних імен, якими можна називати навчальні заклади, вулиці....
+8 # Роза 16.03.2018 08:35
Цікаво, кому там займатися перейменуванням!!!
+10 # Oleg 16.03.2018 08:50
Самсон,Ви правий,може вже хватить займатись перейменуваннями,а краще подумать про економіку району.Може треба подумать щоб у селах району люди були зайняті роботою.А то прийде час що будете переіменовувать порожні вулиці де людей не буде,а будуть бродить дикі звірі.Зараз вже в селах таке спостерігається.
# мішель 17.03.2018 08:24
Цікаво.а хто буде думати про економіку та робочі місця???????????? :-*
+8 # Рибак 17.03.2018 06:13
Абсолютно правильно! Хватить займатись лжепатріотизмом!
-4 # мішель 17.03.2018 09:57
Цитирую Самсон:
При всій повазі до героїв Крут, не погоджуюсь із цією пропозицією. Він родом із Калкаєва, нехай і переіменовують Калкаїв на Божко-Божинське. У Семенівці вистачає достойних імен, якими можна називати навчальні заклади, вулиці....

Дивно .що за всі ці роки так і не знайшлося ні одного запропонованого імені для назви НВК№2..І коли запропонували назву,почався активний спротив....Запропонуйте іншу.... }(
+1 # Oleg 18.03.2018 11:38
Яке відношення він має до другої школи?
-2 # мішель 18.03.2018 12:21
НІЯКОГО....Але.яке відношення до СЕМЕНІВКИ має ГОРЬКИЙ.ГОГОЛЬ.КОМАРОВ УТОЧКІН.ЧЕХОВ і т.д.а вулиці в честь іх названі ;-)
-1 # Oleg 18.03.2018 13:05
Мішіко,ти мене пробач,но такі питання може задать тільки ідіот.Це прізвища світового значення,Двоє з них з України,Гоголь,письменник,Уточкин.
https://ru.wikipedia.org/wiki/Уточкин,_Сергей_Исаевич
-1 # мішель 18.03.2018 13:55
Та не вибачайся...Я на тебе вже давно не ображаюсь...Просто подумай.якщо наш земляк ныякого выдношення до школи не маэ.то аналогычно.яке выдношення до Семенывки маэ скажымо КОМАРОВ |-)
-2 # Рибак 18.03.2018 13:28
Ну та звичайно божко - то ж 23 річний видающийся герой, його знають у всьому світі, а Горький, Уточкін, Чехов - герої місцевого розливу! :D
-2 # Oleg 18.03.2018 13:45
Рибак,Мішіко я думаю все розуміє,він за своє життя привик мінять окрас як хамелеон,дивлячи від обставин, при СРСР він був червоний потім рожевий,а зараз старається вимазатись в чорночервоний.Він ніяк не пойме що такі постаті як Чехов та Гоголь не піддатні політичним штормам.Тому що це постаті яких знають у всьому світі,і люди вважають за честь що їхня вулиці носять їх імя.
# мішель 18.03.2018 14:13
[quote name="Oleg"]Рибак,Мішіко я думаю все розуміє,він за своє життя привик мінять окрас як хамелеон,дивлячи від обстВін ніяк не пойме що такі постаті як Чехов та Гоголь не піддатні політичним штормам.Тому що це пос
Звісно дещо розумію....ВСІ ЖИЛЬЦІ ТИХ ВУЛИЦЬ прямо з ранку встають і гордяться...особливо ті що живуть на Луговій.колглспній .Вишневій.автомобілістів |-)
-2 # Рибак 18.03.2018 14:24
Міша, читай 29 комертар. :lol: :lol: :lol:
# мішель 18.03.2018 14:35
Та я вже тут начитався :-* Олегу запропонуй |-)
# мішель 18.03.2018 14:05
АГА...особливо горьким зачитується увесь світ.а Шекспіра .Драйзера і т.д. -ніхто й не чув... |-) бо вул. у нас таких немає ;-)
+9 # Romashka 16.03.2018 08:59
На жаль, теж не бачу значення в переіменуванні... До того ж, сумно, що багато хто може навіть не поцікавитися чому і в честь кого змінили назву вулиці.
+5 # Oleg 16.03.2018 09:11
Іще,це не найменування,а переіменування,значить якусь назву вулиці треба анулювать не питаючи людей.Побудуйте нове і назвіть.
+2 # Oleg 16.03.2018 10:56
Ось у Богданівці вулицю Зелену можна переіменувать.
http://www.noonews.ru/watch/a1VKkjvQuM4/rekviem-po-semenovskomu-rayonu-chast-2.html
-4 # мішель 17.03.2018 08:22
Мова йде присвоєння назви школі ,а не про перейменування вулиці ;-)
+6 # Кіна не буде 17.03.2018 09:30
Цитирую мішель:
Мова йде присвоєння назви школі ,а не про перейменування вулиці ;-)

а причому тут НВК №2?на практиці імям того чи іншого героя називають ту школу де він колись навчався.
-3 # мішель 17.03.2018 16:46
На практиці НВК №2 ДО ЦИХ ПІР СКІЛЬКИ ІСНУЄ не мала присвоєного ім"я...Ось і вся практика 8)
+2 # Кіна не буде 17.03.2018 17:00
Цитирую мішель:
На практиці НВК №2 ДО ЦИХ ПІР СКІЛЬКИ ІСНУЄ не мала присвоєного ім"я...Ось і вся практика 8)

а що воно дасть присвоєно чиєсь і'мя чи ні, на що воно вплине? хіба це обов'язково щоб школа носила чиєсь і'мя?
-3 # мішель 17.03.2018 17:50
А ЩО воно відніме .в такому разі???А додасть якусь пам"ять про хорошу людину.якісь знакові події...Поганого в цьому .точно не буде нічого... ;-)
# Самсон 19.03.2018 12:51
На фронтах Великої Вітчизняної війни загинуло більше 700 уродженців Семенівки. Усі вони достойні того, щоб їх іменами називали вулиці. навчальні заклади. Я вже не кажу про Героїв Радянського Союзу!
-1 # мішель 19.03.2018 13:15
Так а хто заважав їх увіковічити....чи не було вказівки???? }(
-8 # святослав 16.03.2018 16:38
Наївна ця ,,Просвіта,, ! Звернулася з ,,таким ,, морально - етичним,, питанням та до кого - до семенівських МАНКУРТІВ і бидла ! Не їхня це ,,тема,, - відроджувати духовні святині УКРАЇНСЬКОГО народу ! З якої родини походив Герой ?! За що загинув ? ХТО шанує ТАКИХ людей ?! ПРАВИЛЬНО ! Не бидло! ДЕТАЛЬНО про ,,декомунізацію,, в Семенівському районі і її ,,результати,, можна прочитати на громадському сайті semcrai,ucoz.ua
+2 # Oleg 16.03.2018 17:26
святославе,яке ти убоге створіння,села вимирають уже в селах і вулиць немає,а ви вмісто того щоб відродити села,дать людям роботу на селі займаєтесь пустозвонством.Ви найбільші вороги України.
-1 # Рибак 17.03.2018 06:15
"З якої родини походив Герой ?! За що загинув ? ХТО шанує ТАКИХ людей ?" - кому це зараз треба? :D
+6 # Oleg 17.03.2018 06:28
Це зараз потрібно нинішній владі щоб відволікти увагу громади від більш нагальних питань,таких як працевлаштування,тарифи,заробітня плата,пенсії,ціни на продукти ідругі товари і т.д.
-6 # святослав 17.03.2018 07:59
,,Дивно,,! Мабуть на цей сайт заходять і вчителі Семенівщини , АЛЕ(!). Чому вони мовчать, коли піднімаються ці питання ?! ТЕЖ - не їхня ,,тема,,?! Навіть питання затримки і заборгованості по з/п їх не хвилює ?! Чи рабам навіть з/п не потрібна ?! Чому ж вони навчають , і на яких ЦІННОСТЯХ виховують НАШИХ
дітей ?! Рабських ?! Раб може виховаим лише раба , патріот - патріота СВОЄЇ держави ! 1933-й ...?!
-6 # мішель 17.03.2018 08:02
У ЗВ"ЯЗКУ з підвищенин рівнем шуму в кишках від постійного недоїдання.через слабу економічну діяльність в районі,ЗВЕРНЕННЯ було не почуте....та проігнороване....І .взагалі.компанія по декомунізації показала,що рівень інтелекту наших керманичів здатний називати вулиці лише спрощеними до примітивізму назвами типу - ЗЕЛЕНА,КВІТУЧА.ТИХА і т.п. |-)
Мабуть теж від н7едоїдання ^_)
+3 # Рибак 17.03.2018 09:11
Людям похрен як називається вулиця! І ці герої нічого в їх життя хорошого не принесли і не змінили, перестаньте фігню всяку писать.
-6 # мішель 17.03.2018 09:47
Cудячи по мінусам,які ти відгрібаєш,то фігню пишеш ти... ;-)
і не розписуйся за всих людей.у кожного .на щастя. своя думка 8)
+2 # Oleg 17.03.2018 10:13
Я ні за кого не розписуюсь,а завжди маю свою думку,а от ти що тобі по зомбоящику втюхують повторюєш як папуга. :-)
-4 # мішель 17.03.2018 10:20
А ТИ тут яким боком.?кому ти нужен? 8)
я телік не дивлюсь взагалі ;-)
+2 # Рибак 17.03.2018 10:25
та Ви вже додумалися, розвалили країну, пересралися з усім світом, тварі майдануті!!!
-4 # мішель 17.03.2018 10:37
Я дивлюсь.що майданутих в районі при владі немає.а гризня така.що шкіра завертається...То може не в майданутих справа???? 8)
+2 # Oleg 17.03.2018 12:19
Мішіко ,та їх в Семенівці,майдонутих не багато і було.Бувший член КПРС Гріціан Тавріческий і ти бувший комсоррг Мішіко Семенівський,оце дві постаті,ну там ще може душ з 10 набереться рядового складу.Може раніше і більше було,а тепер багато зрозуміли що їх за ніс водили і послали вас подалі.Мішіко патріот не той хто на площі гайгака і шини палить,а той хто кожен день ходить на роботу і своєю працею зміцнює свою державу.
-3 # мішель 17.03.2018 12:34
ОЛеже Совдеповський....випий зеленки.може тобі попустить...Ніхто нікого за ніс не водив іне воде...Мова йшла про владу району де ніяких промайданівських сил немає ...І раб на галерах теж працює на благо держави.ала назвати його патріотом....язик не повернеться |-)
# Oleg 18.03.2018 10:56
Мішіко,не коректне зрівняння з рабами.Не рівняй громадян з рабами це дві великі різниці.
-3 # мішель 18.03.2018 11:13
Мішіко патріот не той хто на площі гайгака і шини палить,а той хто кожен день ходить на роботу і своєю працею зміцнює свою державу.//////////////////
Я нікого ні з ким не порівнював.а відповів на твої закидони...так .як раб теж кожного дня ходить на роботу і працює на державу своїх рабовласників
-3 # мішель 18.03.2018 11:15
І ЗАМІТЬ. теж не гайгака і не палить шини |-)
-1 # Oleg 18.03.2018 11:36
Мішіко,знову мимо,раби на галерах як правило були не громадянами держави якій належали ці галери.Хоча хотіли вони чи не хотіли,а зміцнювали державу.Візьми наприклад невільників гітлерівскої германії вони теж працювали на економіку оної,хоча їм цього робити і не хотілося.Такщо раб хоче він чи не хоче,а своєю працею зміцнює державу рабовласника.А від того що ви горлопаните толку ніякого.
# мішель 18.03.2018 11:57
..Вільні .сміливі люди горлопанять.вимагають.здійснюють пряме народовладдя...А РАБИ сидять тихо.схлипують у куточках.і терплять самі і змушують терпіти своїх дітей і батьків...За копійки ідуть на роботу.яку їм з барського плеча дозволять виконувати.і лижуть за це їм жопи щоби не вигнали....А ТИ все це одобрюєш і закликаєш утриматись від протестів...ти кажеш що толку ніякого...а який толк від тебе???.що ти пропонуєш????Готувати шнурок і мило???
+5 # Oleg 17.03.2018 10:09
Школу треба назвати іменем директора школи який найбільше пропрацював і показники школи були на висоті,а бо іменем видатного діяча або героя який вчився в цій школі.
+7 # Oleg 17.03.2018 10:15
Іще я думаю що це треба обговорювати з громадою,а не з Полтавою.
-9 # святослав 17.03.2018 10:43
Рибак 17.03.2018, 12:25
та Ви вже додумалися, розвалили країну, пересралися з усім світом, тварі майдануті!!!

АГОВ , СБУ ! ЗВЕРНІТЬ УВАГУ НА ЦЬОГО ТИПА - це ВАШ клієнт ! За постійну зневагу до України , її Героїв , сепаратистські висловлювання - ЙОМУ ДУЖЕ ХОЧЕТЬСЯ ПОСПІЛКУВАТИСЯ з вами !
-2 # Рибак 17.03.2018 10:47
Дурік, читай Конституцію!!! Ти, тварь на майдані був, з таких як ти і почалася така вакханалія!
+3 # Oleg 17.03.2018 11:15
святославе,одівай форму шуцполіцая і вперед,на превеликий жаль все так і є,напружені стосунки з усіма країнами сусідами.Вже починаєте між собою гризтись як павуки в банці,а люди з кожним днем все гірше і гірше живуть.Я от замітив що з бувших перекрашених партійних фунціонерів,алкоголіків,тунеядців виходять не патріоти а ізвращенці в діях яких немає нічого патріотичного.
+1 # Злидня 19.03.2018 12:38
" АГОВ , СБУ ! ЗВЕРНІТЬ УВАГУ НА ЦЬОГО ТИПА - це ВАШ клієнт ! !
_______________________________________
Так ти, Гришо, ЯБІДА? |-) |-) До речі про СБУ, ти б, "розумнику", зі свого го***в**носайту пост про Петрушку убрав.А то дуже схоже на ст.109 КПК України. |-) |-) Не дякуй, користуйся моєю порадою.Бо Міхо видворили до ЄС, а тебе нема куди слать. бо ти такий як і я - ЗЛИДНЯ!!Якщо посадять, хто буде про твою сім"ю піклуватися?
-9 # святослав 17.03.2018 14:39
Рибак . З такою гнидою як ти , тут , і тобі
тобі подібними ,ми - дискусії не ведемо - забагато ,,честі,, ! Але щоб ти знав , паплюжити Героїв Майдану , тобі , дебілу і сєпару - ми не дозволимо ! Не думай , гнидо , що ти такий нахабний і безкарний , ховаючись за чужі спини . Всьому свій час , і він невпинно наближається .Це застереження всім , хто ненавидить Україну і мріє бачити ворога у нашому краї . Можеш більше не смердіти , бо доведеться таки загнати тебе до стійла .
-1 # Oleg 17.03.2018 16:59
святослав,правильно кажеш.всьому свій час,історія як ти знаєш рухається по спіралі і рано чи пізно вам прийдеться відповісти за той дерибан який ви встругнули за 4 роки.І не треба на всіх тут кричать і піниться.
-2 # Рибак 17.03.2018 17:46
Гнида майданута, я хочу побачити як ти мене будеш заганяти до стійла. Тобі жити осталось всього то трішечки, а ти смердиш! Дихай поки що...
+3 # Українець 17.03.2018 16:17
Святослав ми тут усі різні але площадка на сайті не для того щоб обзиватись а для того щоб люди могли висловити свою позицію могли критикувати чужу але повинні бути якісь рамки.Так що ми уже обговорювали якщо щось не так то зроби кращий сайт і на ньому працюй у свое задоволення.
-2 # Микита 19.03.2018 14:25
в него есть сайт токо там он сам себе пише
# Українець 17.03.2018 16:23
Ана рахунок пікету то перед тим як когось чмурити потрібно вивчити питання знайти винних і тоді починати.Пікетуйте тих хто гроші украв у освіти а не освіту.Вони якби і хотіли свої покласти немае механізма хоть пікетуй хоть не пікетуй результату не буде.Якщо ти це розуміеш то пікет це заказуха тих хто вкрав гроші у твоїх колег знаю ти ідейний значить заплатили.
-2 # святослав 17.03.2018 17:10
Українець С.В. Ти ж розумна людина . Не те лайно , яке ми ,,чмуримо,, і на вашому сайті робить його читабельним і популярним , а ті , насправді , цікаві і важливі коментарі , в умовах війни і боротьби з внутрішніми окупантами ! Сайт , без них не став би ,,гіршим,, . але й став би ЦИВІЛІЗОВАНИМ . Хоча , С.В. - не бери приклад з раші , не підбирай усе оте лайно , що трапляється на дорозі і пре проти України ! Це, сьогодні , вже не твій рівень , тримати їх біля себе .Ще є вибір , поки що .
# Українець 17.03.2018 17:32
Святослав проблема в тому що ми змішали усе в кучу.На роботі у мене можеш перепитати любого критерій оцінки працівника це професійність виконання виробничих завдань ну і пить і красти боремся політики і любові до власника ніхто не требуе і це не впливае на зарплату.Еполітичні проекти які я підтримую але кожний українець комусь симпатизуе це нормально.
# Українець 17.03.2018 17:38
От твоя позиція небайдужої людини імпонуе але на прикладі освіти не розібравшись атакувати людей які до проблеми не мають відношення щоб не обідити Вас дураком не назвеш то напрошуеться думка що виконуеться чийсь заказ отут заказ і високі ідеали якось не вяжеться Шоб учити других жити починати потрібно із себе тоді усе буде виходити.
-1 # святослав 17.03.2018 17:45
Українець Не можливо,відразу,комфортно сидіти на двох стільцях!Бізес-значить бізнес,і Слава Богу!В цивілізованому Світі,це вже давно зрозуміли.Мають успішний бізнес,і не мають владних чи політичних комплексів. Бізнес має СПІВПРАЦЮВАТИ зі СВОЄЮ державою,бути її СКЛАДОВОЮ,але-НЕ ПІДМІНЮВАТИ її .Тоді-все на своїх місцях,і кожен займається СВОЮЄ справою!Що ви зробили з районом,полізши у владу і понапихавши у неї своїх бездарів?!Це не їхня вина,бо вони такі є,це - ваша відповідальність !
-2 # Українець 17.03.2018 17:45
А сайт те для чого він був створений він виконуе свою задачу і я не бачу нічого поганого якщо хтось висловлюючи свою позицію зачіпае і мене і других не подобаеться візьми напиши свою позицію але коли ми хочемо нові відносини у суспільстві то уже повинні учитись спілкуватись так щоб не переходити межу у спілкуванні.
-2 # Українець 17.03.2018 17:53
Я не відмовляюсь від відповідальності я і за Вас голосував.А в бізнесі неможна підбирати працівників на роботу по партійним принципам.А те що я маю свою думку і її відстоюю а що тут поганого.А те що про те що не на тих пікетуем мимо вух то таки проплачена акція оце е погано бо я там да платять це моя ідея і привела нас до упадку економіки і деградації держави.
-2 # святослав 17.03.2018 18:26
Українець Щодо вашого сайту. Якби він був зовсім не цікавий , ми б на нього ніколи не заходили . Ваші працівники непогано виконують свою роботу . Але деякі його користувачі часто допускають образи і переходять межу дозволеного . Щодо паплюження Української держави , її святинь , цінностей і Героїв . це - ВЗАГАЛІ НЕ ПРИПУСТИМО ! Зверніть на це увагу .Україна і її цінності мають нас єднати , а не робити ворогами , як того хочуть СПРАВЖНІ вороги !
+2 # Oleg 17.03.2018 18:43
святославе,почитай свої опуси ,ти ображаєш людей які на цій землі родились і їх батьки і діди,як ти смієш откривать свою вонючу пасть звинувачуючи в тому у чому сам винуватий.Ви самі паплюжите свою Батьківщину,за допомогою заморських спеців ви поставили на грань виживання власний народ.Ти почитай,хоч один дописувач про тебе хоч одне добре слово зказав.Роби висновки,або йди лікуйся.
+1 # Рибак 17.03.2018 19:00
Олег, у нього і його "хероїв" - агонія! Вони вже зрозуміли що натворили і кинулися шукать ворогів України серед адекватних людей. Ти правильно сказав - розплата не за горами. Ще Віра Ліон три роки назад сказала який їх жде кінець. Осталось менше року....
+1 # drug 17.03.2018 19:26
На рівні підкорки він, напевно, відчуває безглуздість свого існування, однак вперто продовжує займатись своєрідним мазохізмом. Можна спробувати зрозуміти його: - адже надзвичайно боляче та принизливо усвідомлювати, що тебе цинічно використали як відомий виріб №2. А тепер із штанів вискакує: - «я не я, і кобила не моя» …
-1 # Рибак 17.03.2018 19:37
Мабуть ти правий. Але мені їх чомусь не жалко! Це непотріб, який заважає нам стати дійсно Державою, і гордиться тим, що ми -українці, дійсно незалежні і самодостатні люди.
# Oleg 17.03.2018 19:45
А ми раніше і гордились,аерокосмічна держава,авіаносці,підводні човни,турбіни для АЕС,сільське господарство,освіта краща в сіті і т.д.,а що зараз,а нічого не зосталось крім боргів і розтерзаної Батьківщини.
+2 # Українець 17.03.2018 19:01
Святослав зрозумій щоб сайт працював там працюе колектив людей е редакційна політика ми себе позиціюемо як часопис і площадку для спілкування.Це все на що я впливаю а так я такий як і усі дописувач е час заходжу немае часу або бажання ні.Це важко зрозуміти але якраз на майдані за це і боролись щоб змі були незалежні.
-4 # святослав 17.03.2018 20:10
Українець Ти мабуть один з небагатьох адекватних , що тут є , і з ким ще можна говорити і дискутувати . Як раз про такий рівень спілкування ми і говоримо . Бажаю тобі успіху не лише у бізнесі , але й в особистосному .Важко обирати і визначатися - у друзях , цінностях , світогляді , але той , хто хоче СПРАВЖНЬОГО , рано чи пізно це зробить !