Карантин вплинув не лише на звичний ритм життя людини, а й економічне становище кожної з країн, у тому числі й України. Президент Володимир Зеленський наприкінці березня оголосив про скорочення зарплат для державних службовців.
«Затягти паски мусять усі державні службовці. Незалежно від рангу та посади, уже з 1 квітня їхня зарплата не перевищує 47 тисяч гривень. Це стосується суддів, народних депутатів, прокурорів, працівників НБУ, ЦВК та багатьох інших чиновників. Такі ж самі обмеження стосуються і членів наглядових рад», – наголосив Президент.
Чимало можновладців, у тому числі й представників місцевої влади, вже урізали собі розміри премій. Цікаво, чи прислухалися до поради «затягнути паски» наші місцеві чиновники? Можемо порівняти на прикладі громад: на Семенівщині функціонують 2 об’єднані територіальні громади, а частина сіл, не приєднаних до жодної з них, залишаються під порядкуванням району.
Зазирнемо до офіційного сайта реформи децентралізації в Україні – decentralization.gov.ua. Одними з причин для впровадження реформи автори називають: низький рівень довіри до влади, високий рівень корупції, низька ефективність управлінських рішень. Про рівень довіри нам більше розкажуть місцеві вибори, а от певні висновки про управлінську діяльність ми можемо зробити уже й зараз.
На території Семенівської ОТГ проживають близько 11 тисяч громадян, на території Оболонськогої ОТГ – близько 2 500 громадян та в селах, що підпорядковуються районній раді, – близько 11,5 тисяч. Тепер зайдемо на добре знайому усім Є-дату та після недовгих маніпуляцій отримаємо суми коштів, витрачених кожним з органів місцевого самоврядування (ОМС) на зарплати працівників апарату (бюджеті установи ми не враховуємо). У результаті маємо такі числа. За перший квартал 2020 року на зарплату апарату Семенівської селищної ради було витрачено 2 млн 963 тис грн, Оболонської сільської ради – 817 тисяч, Семенівської районної ради – 531 тис. гривень. Різниця відразу кидається в очі. Але це ще далеко не все. Якщо звернути увагу на кількість жителів, що обслуговує кожен з ОМС, та суми зарплат, то постає питання в ефективності витрат на чиновницький апарат. Із цими витратами ви можете ознайомитися у таблиці, що нижче:
Січень | Лютий | Березень | Квітень | |
Семенівська ОТГ | 1,2 млн грн | 593 тис. грн | 591 тис. грн | 557 тис. грн |
Оболонська ОТГ | 204 тис. грн | 226 тис. грн | 229 тис. грн | 158 тис. грн |
Районна рада | 124 тис. грн | 133 тис. грн | 152 тис. грн | 122 тис. грн |
Чому ж Семенівська ОТГ витрачає на обслуговування менш ніж половини населення району більше, ніж районна рада і Оболонська ОТГ? Спробуємо розібратися. Штатний розпис Семенівської селищної ради скалає 57 штатних одиниць, Оболонської сільської – 20,25; Семенівської районної – 15. Маючи на руках усі ці числа, неважко прорахувати середню заробітну плату працівника кожного з апаратів за останні чотири місяці. Отож, кожен працівник апарату Семенівської ОТГ в середньому отримав 13 тис. грн, Оболонської ОТГ – 10,1 тис. грн, Семенівської районної ради – близько 8,8 тис. грн.
Цікаво,чи багато наших читачів можуть заробити 13 тисяч гривень на місяць на території Семенівської ОТГ? Гадаю, ні. А тепер повернемося до питання ефективного управління територією… Як на мене, найкращим показником діяльності влади була б можливість кожного з нас заробляти хоча б приблизно таку суму, яку і отримують представники влади на цій території. Але так буває, коли використовувати можливості громади на власні потреби (коли все має бути з точністю до навпаки). Тому маємо те, що маємо…
Тетяна КОРНІЙЧУК
Комментарии