b_385_225_16777215_0_0_images_news_2014_Politic_Pilipenko_pilipenko_2014.jpg

З відповідним запитом до Генеральної прокуратури звернувся Народний депутат України Володимир Пилипенко. У своєму зверненні нардеп зазначив, що територія  парку є підконтрольною адміністрації НПП «Нижньосульський», а її режим визначається Положенням, як це передбачено ст. 5 Закону України «Про природно-заповідний фонд України». Так, згідно з Положенням парку у зоні регульованої рекреації дозволяється, в установленому порядку, здійснення любительського і спортивного рибальства. Така ж діяльність не заборонена в господарській зоні. Більше того, любительське та спортивне рибальство є одним з основних напрямів провадження рекреаційної діяльності на території Парку відповідно до його Положення. Таким чином, зазначені види діяльності, проваджувані відповідно до режиму території Парку, є цілком законними та такими, що не можуть тягнути жодної відповідальності. За результатами звернення прокуратура повинна перевірити  законність дій посадових осіб Сулинського басейнового відділу охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства на території національного природного парку «Нижньосульський» та, у разі виявлених порушень, ужити відповідних заходів із метою приведення ситуації у відповідність до чинного законодавства. Далі текст звернення.

b_385_225_16777215_0_0_images_news_2014_Politic_Pilipenko_zapit_dep_zvern_gen_prokuror1.JPGШановний Віталію Григоровичу!

До мене, як до народного депутата України, звертаються жителі Семенівського району Полтавської області з проханням допомогти у ситуації, яка сьогодні склалася на території Національного природного парку «Нижньосульський» (далі – НПП). По суті йдеться про свого роду «двовладдя», що виникло між HПП та Сулинським басейновим відділом охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства (далі – Сулинськрибоохорона), яке призводить до незаконного обмеження громадянських прав і свобод – в даному випадку йдеться про право громадян займатися аматорським та спортивним рибальством у незаборонених Законом місцях. Позиція Сулинськрибоохорони категорична: будь-яке рибальство на території заповідника забороняється, тоді як Положенням про НПП, навпаки – любительське та спортивне рибальство передбачено. Результатом протистояння у вирішенні питання щодо підконтрольності акваторії, яка увійшла в межі створеного HHП, є те, що рибінспекція притягує до b_385_225_16777215_0_0_images_news_2014_Politic_Pilipenko_zapit_dep_zvern_gen_prokuror2.JPGвідповідальності рибалок, у тому числі накладаючи на них штрафи у сумі 51 грн. та стягуючи їх на місці (відповідно до ч. 3 ст. 85 Кодексу України про адміністративні правопорушення – «Порушення правил рибальства», далі – Кодекс). Такі дії посадових осіб органів рибоохорони є незаконними та такими, що містять ознаки зловживання службовим становищем, інших корупційних діянь.

По-перше, ст. 258 Кодексу передбачає випадки, коли за незначне адміністративне правопорушення протокол не складається, а стягується штраф на місці, якщо його розмір не перевищує трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (3х17 грн. = 51 грн.). В той же час, згідно ст. 255 Кодексу органи рибоохорони мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення лише за ч. 4 та 5 ст. 85, ст. 85-1, 88-1, 90 та ст. 164. Тобто наразі рибінспектори не мають права стягувати штрафи на місці за вчинення порушення правил рибальства (ч. 3 ст. 85). Натомість, вони повинні складати протоколи про таке адмінпорушення, а вже суд виносить постанову про притягнення (чи не притягнення) особи b_385_225_16777215_0_0_images_news_2014_Politic_Pilipenko_zapit_dep_zvern_gen_prokuror3.JPGдо відповідальності.

По-друге, згідно ст. 255 Кодексу працівники служби державної охорони природно-заповідного фонду України (до них відносяться й інспектори НПП «Нижньосульський»), мають право складати протоколи за ч. 2, 4 та 5 ст. 85, ст. 90 та 91. Тобто інспекторам природно-заповідних установ було надано спеціальні повноваження щодо притягнення до відповідальності за будь-які порушення режиму охорони та використання природно-заповідних територій, в тому числі й НПП «Нижньосульський», визначених Положенням про парк (затверджено наказом Мінекології від 4.11.2011 №435 «Про затвердження Положення про національний природний парк «Нижньосульський»). Звертаємо Вашу увагу й на те, що працівники рибоохорони в принципі не мають повноважень складати адмінпротоколи за порушення правил охорони та використання територій та об’єктів природно-заповідного фонду (ст. 91 Кодексу) на території НПП, що є наступним свідченням їх систематичних протиправних дій.

По-третє, у своїй діяльності Сулинськрибоохорона керується певним переліком нормативно-правових документів – зокрема, своїм Положенням та Правилами любительського та спортивного рибальства (далі – Правила), затвердженими Наказом Державного комітету рибного господарства України 15.02.1999 р. за №19 (це – внутрівідомчий документ). Правила визначають та регулюють відносини між контролюючими органами (рибінспекціями) та рибалками-аматорами на водоймах загального користування України. Частина Сулинського заказника, яка увійшла в межі НПП, не відноситься до водойм загального користування, а є водоймою спеціального використання. Це підтверджується п. 1.1 Правил, у якому зазначено, що їх дії поширюються на всі водні об'єкти України та придаткову систему в межах, яких вона сягає за максимальних паводків (за винятком водойм, які знаходяться на території природно-заповідного фонду). Більше того, в Положенні про НПП «Нижньосульський» (яке, до речі, затверджено профільним міністерством – Мінекології) жодних посилань на Правила немає, тобто вони не визнані такими, які приймаються для керівництва в дії).

По-четверте, в Указі Президента України про створення НПП «Нижньосульський» від 10.02.2010 року №155 не зазначено, що ландшафтний заказник загальнодержавного значення «Сулинський» (частина, якого увійшла в межі НПП) включений зі збереженням його статусу. Це означає, що територія заказника, яка увійшла в межі парку, є підконтрольною адміністрації НПП, а її режим визначається Положенням, як це передбачено ст. 5 Закону України «Про природно-заповідний фонд України». Так, згідно з п. 4.2.2. Положення у зоні регульованої рекреації дозволяється, в установленому порядку, здійснення любительського і спортивного рибальства. Така ж діяльність не заборонена в господарській зоні парку. Більше того, любительське та спортивне рибальство є одним із основних напрямів провадження рекреаційної діяльності на території Парку згідно п. 8.2 вказаного Положення. Таким чином, зазначені види діяльності, проваджувані відповідно до режиму території Парку, є цілком законними та такими, що не можуть тягнути будь-якої відповідальності.

Враховуючи все вищевикладене та керуючись ст. 6 Закону України «Про статус народного депутата України», прошу Вас розібратися в ситуації, що склалася, перевірити законність описаних вище дій посадових осіб Сулинського басейнового відділу охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства на території національного природного парку «Нижньосульський» та вжити відповідних заходів. Про результати перевірки та вжиті за її результатами заходи прошу повідомити мене у встановлений законом строк.

3 повагою В. П. Пилипенко
народний депутат України

 

Недостаточно прав для комментирования:( Пожалуйста зарегистрируйтесь на сайте!